REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DILANI®

SPIS TREŚCI
§ 1 Definicje
§ 2 Postanowienia ogólne
§ 3 Zasady korzystania ze sklepu internetowego
§ 4 Procedura zawarcia umowy sprzedaży
§ 5 Dostawa
§ 6 Ceny i metody płatności
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
§ 8 Reklamacje dotyczące towarów
§ 9 Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
§ 10 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzeń roszczeń
§ 11 Postanowienia końcowe

  1. Definicje

Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach sklepu; osoba fizyczna, która ukończyła 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba że posiada ona pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego, w szczególności, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  2. Konsument - zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  3. Kodeks Cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r, poz. 380 ze zm.);
  4. Regulamin - niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego DILANI;
  5. Sklep internetowy (Sklep), Sprzedawca - serwis internetowy dostępny pod adresem dilani.plza pośrednictwem którego klient może w szczególności składać zamówienia prowadzony przez firmę BREDER Polska.
  6. Towar - produkty prezentowane w sklepie internetowym;
  7. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży towarów w rozumieniu kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy sklepem internetowym DILANI a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
  8. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.);
  9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r, poz. 1030 ze zm.);
  10. Zamówienie - oświadczenie woli klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę towaru.
  11. Postanowienia ogólne
  12. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem dilani.pl.
  13. Niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  14. Sklep internetowy DILANI, działający pod adresem dilani.plprowadzony jest przez firmę Breder Polska, ul. Poznańska 98/2, 62-040 Puszczykowo, NIP: 7791010836, wpisaną do CEIDG.

E-mail: sklep@dilani.pl ; telefon: +48 609 128 233 

Dane kontaktowe:

- adres korespondencyjny: BREDER Polska, 62-040 Puszczykowo, ul. Poznańska 98/2

- adres poczty elektronicznej: sklep@dilani.pl

- nr telefonu do Biura Obsługi Klienta: +48 609 128 233. Godziny pracy Biura Obsługi Klienta: dni robocze i soboty w godz. 8-20 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym operatora, z którego usług korzystasz).

  1. Niniejszy regulamin określa w szczególności:

- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;

- warunki i zasady składania drogą elektroniczną zamówień w ramach sklepu internetowego;

- zasady zawierania umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu internetowego;

- regulamin Sklepu jest integralną częścią Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem na odległość.

- Zawarcie Umowy sprzedaży na odległość jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu przez Klienta.

  1. Wszystkie towary znajdujące się w asortymencie Sklepu internetowego są fabrycznie nowe.
  2. Ceny podane przy produktach są cenami brutto (stawka podatku VAT – 23%) wyrażonymi w polskich złotych PLN. Ceny nie obejmują kosztów przesyłki, które podane są każdorazowo w procesie składania zamówienia (w zależności od rodzaju i ilości zamawianych produktów) oraz innych opłat i kosztów, o ile Kupujący wyrazi na nie zgodę (wybierze je) w procesie składania zamówienia. Zamówienia o wartości od 299 PLN brutto są dostarczane na koszt Sklepu.
  3. Zamówienia są przyjmowane 24 godziny na dobę przez cały rok.
  4. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa sklep internetowy DILANI zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
  5. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu dilani.ploraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
  6. W Sklepie Internetowym nie są honorowane karty stałego klienta. Rabaty dla stałych klientów udzielane mogą być indywidualnie.

III. Zasady korzystania ze sklepu internetowego

  1. Rejestracja w ramach sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może złożyć zamówienie bez dokonania rejestracji w sklepie po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem i jego akceptacji.

Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron sklepu.

Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.

Sklep internetowy DILANI może pozbawić klienta prawa do korzystania ze sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez klienta regulaminu, a w szczególności, gdy klient:

- podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,

- dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego,

- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez sklep internetowy DILANI za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa, ogólnymi zasadami korzystania z sieci internet lub godzące w dobre imię sklepu internetowego DILANI.

Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze sklepu, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody sklepu internetowego DILANI.

  1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, sklep podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w internecie.
  2. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

- korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci internet.

- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,

- korzystania ze sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),

- korzystania ze sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla sklepu internetowego DILANI,

- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,

  1. Procedura zawarcia umowy sprzedaży
  2. W celu zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową dilani.pli dokonać wyboru towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
  3. Wybór zamawianych towarów przez klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
  4. W trakcie składania zamówienia - do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia - klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
  5. Po podaniu przez klienta korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie złożonego zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
  6. W celu wysłania zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie zamówienia.
  7. Klient składając zamówienie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia. Klient może odrębnie wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sklepu Internetowego materiałów reklamowych czy newslettera. Dane osobowe są przekazywane dobrowolnie i wykorzystywane są w celu realizacji Umowy sprzedaży zawieranej na odległość.
  8. Informacje o towarach podane na stronach internetowych sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego. Wysłanie przez klienta zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze sklepem internetowym DILANI umowy sprzedaży zgodnie z treścią regulaminu.
    Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu zamówienia klienta do systemu informatycznego sklepu internetowego pod warunkiem zgodności zamówienia z regulaminem. Po zawarciu umowy klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia.
  9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z regulaminem.
  10. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu dilani.ploraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.

Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie klientowi istotnych postanowień umowy sprzedaży towarów następuje poprzez przesłanie klientowi na podany adres e-mail, na który jest także wysyłany dokument sprzedaży.

  1. Dostawa
  2. Dostawa towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez klienta w trakcie składania zamówienia.
  3. Dostawa zamówionych towarów realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej. Nie ma możliwości odbioru osobistego zamówionego towaru.

Koszty dostawy zamówionego towaru od kwoty 299 PLN ponosi sklep internetowy DILANI. Poniżej tej kwoty dostawy zamówień są realizowane na koszt Kupującego w cenie podanej przy składaniu zamówienia. Dostawę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sklep może zrealizować na wniosek klienta za dodatkową opłatą po uprzedniej akceptacji przez zamawiającego drogą mailową.

  1. Dostarczenie towaru za pośrednictwem firm kurierskich wiąże się ze spełnieniem warunku wyrażenia zgodny przez Klienta na przekazanie przez Producenta jego danych osobowych (imię, nazwisko, adres dostawy, numeru telefonu) firmie kurierskiej realizującej dostawę.
  2. Termin realizacji dostawy wynosi 2 do 5 dni roboczych i liczy się od dnia otrzymania od klienta płatności.
  3. Dostawa towaru realizowana jest w czasie właściwym dla firmy kurierskiej realizującej dostawę przesyłki.
  4. Uszkodzenia towaru powstałe podczas dostawy.

W przypadku klienta będącego konsumentem: w przypadku konsumenckiego zakupu na odległość sprzedawca internetowy zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. Jeżeli po otrzymaniu towaru stwierdzą w nim Państwo uszkodzenia powstałe w wyniku transportu, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym sklepem. Postanowienia dotyczące składania reklamacji zawarte zostały w pkt. VIII niniejszego regulaminu.

  1. Ceny i metody płatności
  2. Ceny podane przy produktach są cenami brutto (stawka podatku VAT – 23%) wyrażonymi w polskich złotych PLN. Dla jednorazowych zamówień poniżej 299 PLN ceny nie obejmują kosztów przesyłki, które podane są każdorazowo w procesie składania zamówienia (w zależności od rodzaju i ilości zamawianych produktów) oraz innych opłat i kosztów, o ile Kupujący wyrazi na nie zgodę (wybierze je) w procesie składaniazamówienia.
  3. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:

- przelewem

- płatnością w systemie PayPal

- płatnością w systemie Przelewy24

- kartą kredytową

  1. Nie ma możliwości zapłaty gotówką ani za pobraniem.

VII. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. 
  2. Klient, będący konsumentem, ma prawo, zgodnie z art.27 Ustawy z dnia 30 maj 2014 r. o prawach konsumenta odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od daty otrzymania produktu bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art. 34 ust. 2 ww. Ustawy, tj: 

- jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, 

- konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

  1. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacjach opisanych w art. 38 ww. Ustawy, w szczególności jeśli przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  2. Zgodnie z oficjalną interpretacją przepisów Prezesa UOKiK i Komisji Europejskiej pościel tj. kołdry, poduszki, ochraniacze na materac, poszewki na kołdry i poduszki, prześcieradła nie mogą być używane w sposób nieograniczony i powinny być sprawdzone w taki sposób, w jaki klient mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Oznacza to, że nie powinno się spać w pościeli, która jest do nas zwracana. Jeżeli jednak tak się stanie, sprzedawca ma prawo do pomniejszenia wartości zwrotu. Należy przez to rozumieć, że jeżeli zwracany przedmiot był użytkowany, nie zwracamy pełnej ceny zakupu.

Podstawa prawna: art. 33 i 34 ust. 2 i 4 ustawy o prawach konsumenta
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/

  1. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną na adres: Breder Polska, ul. Poznańska 98/2, 62-040 Puszczykowo, mail: sklep@dilani.pl
  3. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązania; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. SPRZEDAWCA może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Klient zobowiązany jest odesłać lub przekazać rzecz na adres Breder Polska, ul. Poznańska 98/2, 62-040 Puszczykowo niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował nas o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
  7. Klient będzie zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy tj. koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania.
  8. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  9. Sugerowane jest, aby w treści oświadczenia o odstąpieniu od umowy podać rachunek bankowy, na który zostaną zwrócone środki. Odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich produktów objętych zamówieniem albo ich części.

Wzór formularza odstąpienia od umowy.

VIII. Reklamacje dotyczące towarów

  1. Sklep internetowy DILANI jako sprzedawca odpowiada wobec klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
  2. Reklamowane produkty należy kierować na adres: Breder Polska, ul. Poznańska 98/2, 62-040 Puszczykowo, sklep@dilani.plwraz z dowodem zakupu i wypełnionym formularzem reklamacji, którego wzór jest dostępny na stronie internetowej sklepu. Należy w nim określić żądanie co do sposobu zaspokojenia roszczeń.
  3. Jeżeli towarjest niezgodny z umową klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów.
  4. Rękojmi nie podlegają uszkodzenia wynikłe niedbałym lub niewłaściwym użytkowaniem lub przechowywaniem oraz wszelkiego rodzaju przypadkowe lub celowe uszkodzenia mechaniczne (przecięcia, rozdarcia, przekłucia, zalania itp.).
  5. Reklamowany produkt należy odesłać na swój koszt, który w przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną zostanie zwrócony nabywcy.
  6. W przypadku kiedy reklamacja została nie uwzględniona koszt przesyłki ponosi klient.
  7. Sklep Internetowy DILANI zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.

Wzór formularza reklamacji.

  1. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
  2. Sklep internetowy DILANI podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez klientów.
  3. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić sklep internetowy DILANI o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu sklepu internetowego.
  4. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem sklepu klient może zgłaszać pisemnie na adres: Breder Polska, ul. Poznańska 98/2, 62-040 Puszczykowo lub mailowo na adres: sklep@dilani.pl
  5. W reklamacji klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem sklepu.
  6. Sklep internetowy DILANI zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
  7. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  8. Informujemy, że klientowi będącemu konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń:
  • Możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej.
  • Wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej umowy sprzedaży przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
  • Konsument może również skorzystać z bezpłatnej pomocy Powiatowego/ Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  • Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  • W rozwiązywaniu sporów transgranicznych pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECK).
  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
  2. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
  3. Postanowienia końcowe
  4. W sytuacjach konfliktowych Sprzedawca będzie dążyć do ich polubownego załatwienia. Gdy jednak okaże się to niemożliwe, spór będzie rozstrzygał sąd powszechny.
  5. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z konsumentami jest sąd właściwy miejscowo (właściwość ogólna lub przemienna) według obowiązujących przepisów kodeksu postępowania cywilnego.
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy sklepem internetowym DILANI a klientem, który nie jest konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na naszą siedzibę.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2016, poz. 380 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego regulaminu z prawami klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  8. Sklep zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z chwilą ich publikacji na stronie sklepu.

30.07.2025